Uusi opas ilmestynyt! Näin tunnistat myynnillisen osaajan
Kirjoittaja: Manpowergroup
Julkaistu: 28.08.2018
Viimeksi päivitetty: 4.06.2019
Aihe:
Rekrytointi,
henkilöstövuokraus,
työhaastattelu
“Huippumyyjä” on tavoiteltu profiili varsin monessa rekrytointi-ilmoituksessa eikä suotta. Myynnillinen ote lähes roolissa kuin roolissa on yritykselle elintärkeää, jotta liiketoiminta kasvaisi, asiakaskokemus kehittyisi ja asiakaskunta pysyisi tyytyväisenä.
Mikä tekee osaajasta myynnillisen, ja kuinka myynnillisyyden voi tunnistaa työsuhteen alkumetreillä?
Myynnillisyyden perustana ovat asenne, motivaatio sekä aito halu myydä edustamaansa tuotetta tai palvelua. Myynnillisen osaajan reseptiikkaan kuuluu kuitenkin myös mm. psykologista pelisilmää, sujuvia vuorovaikutustaitoja, kokoelma oikeita tekniikoita sekä riittävästi kaupallista ajattelua ja laskutaitoa.
Näitä ominaisuuksia voi olla joskus haastavaa tunnistaa potentiaalisesta hakijasta omin voimin.
Opas myynnillisyyden tunnistamiseen
Kokosimme avuksesi uuden oppaan myynnillisten ominaisuuksien tunnistamiseen.
Oppaasta löydät:
- Neljä asiakastarinaa siitä, kuinka olemme onnistuneet myynnillisyyden tunnistamisessa yhteistyöllä:
- ROCKWOOL löysi oikeat osaajat asiakaspalveluunsa henkilöstövuokrauksen kautta
- Resurs Bank tehosti myynnillisyyttään keskittymällä erityisesti rekrytointivaiheeseen
- Nordic Cosmetics hyötyi Manpowerin laajasta henkilöstövuokrauksen osaajapoolista
- Cramo onnistui rekrytoimaan Manpowerin vuokratyöntekijöistä parhaimmat omille palkkalistoilleen try&hire -mallia hyödyntäen
- Lyhyen muistilistan, jonka avulla osaat tunnistaa myynnillisyyden tunnusmerkit jo työsuhteen alkumetreillä
- Tiiviin tietopaketin henkilöstövuokrauksen try&hire -mallista, joka auttaa myynnillisyyden tunnistamisessa antamalla joustoa tavalliseen koeaikaan
- Yhteenvedon siitä, mitä myynnillisyyden tunnusmerkkejä voi tunnistaa itse ja missä kannattaa luottaa rekrytoinnin ammattilaisen apuun
Lataa opas klikkaamalla alta: