Raportti: Työmarkkinatrendit 2023
Uskomme, että käynnissä on inhimillinen vallankumous. Ihmiset hyödyntävät teknologiaa ja digitaalisia välineitä yhä enemmän vahvistamaan ihmiskontakteja, parantamaan tuottavuutta ja elämään ...
Suuri Havahtuminen I Työmarkkinatrendit
Muutosta ajavat trendit tuttuja sekä jälleen ajankohtaisia Dynaamiset työmarkkinat muuttuvat monista syistä: syklisistä, rakenteellisista, tai nyt myös pandemian ja muun maailman myllerryksen ...
21 trendiä vuonna 2021: Osaamisen ja työn tulevaisuuden muutos
Uusi 21 trendiä vuonna 2021 -raportti selvittää, mitkä megatrendit vaikuttavat huomisen osaamisvaatimuksiin ja miltä tulevaisuuden työelämä näyttää. Kasvavan epävarmuuden ja nopeiden suunnanmuutosten ...
Skills Revolution Reboot: The 3R's - Renew, Reskill & Redeploy
Osaamisen vallankumous -sarjan uusin julkaisu tarkastelee COVID-19:n vaikutuksia digitalisaatioon ja osaamiseen sekä työntekijöiden tulevaisuuteen.
Työelämä pandemian aikana ja sen jälkeen - työntekijöiden mietteitä ja odotuksia
ManpowerGroup teetti lokakuussa 2020 työelämätutkimuksen, johon vastasi yhteensä 2150 työntekijää Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Selvitys osoittaa, miten pandemia on muuttanut työtilannetta ja työn ...
Talent Shortage Survey -tutkimus 2019
Lataa uusin osaajapulatutkimuksemme Ratkaisuja osaajapulaan: Mitä työntekijät haluavat? Yli puolet yrityksistä maailmalla ei löydä tarvittavaa osaamista – määrä on melkein kaksinkertainen ...
Hakijoiden kiinnostus erityyppisiin työsuhteisiin
Ihmisten suhtautuminen erilaisiin tapoihin tehdä työtä on muuttumassa. Samoin yritysten keinovalikoima töiden teettämiseksi on monipuolistunut. Perinteisen kokoaikatyön lisäksi on olemassa monia ...
Osaamisen vallankumous 4.0 -tutkimus
Tämän vuosikymmenen keskustelu on ollut se, että robotit korvaavat ihmisen tekemän työn.
Hakijat ovat myös kuluttajia - Kokemukset työnhausta vaikuttavat ostopäätöksiin
Työnantajabrändi ja kuluttajabrändi ovat toisistaan erottamattomia. Nykyajan työmaailmassa ihmiset haluavat muutakin kuin pelkän työpaikan. He haluavat luoda arvoa, tehdä valintoja ja saada ...