Digitalisaation myötä tuotteiden palvelullistaminen on tullut yhä tärkeämmäksi. Pelkkä tuote ei enää riitä, vaan tärkeää on kokonaisuus – mitä asiakas saa tuotteen ohella ja sen lisäksi? Palvelullistaminen lisää lopulta tuotteen ja sen ympärillä olevan palvelukokonaisuuden kokonaisarvoa.
IT-työn tulevaisuus -podcast-sarjan viidennessä jaksossa on vieraana ALSO Finlandin toimitusjohtaja Hans-Mikael Helenius. Podcastin isäntänä toimii Proservian Daniel Hietala. Podcastissa pureudutaan siihen, mitä palvelullistaminen todella tarkoittaa ja miten se näkyy IT-alalla.
Yritystoiminta perustuu tuottavuuden ja kilpailukyvyn parantamiseen. Nykyään tämä tarkoittaa monessa tapauksessa palvelullistamista, sillä niin B2B- kuin B2C-puolella asiakkaat vaativat tuotteen ohella kokonaispalvelua. Perinteisille tuotantoyrityksille ei riitä enää pelkän tuotteen valmistaminen – nyt on tarjottava kokonaisuus sen ympärille.
Miten selvitä tuotteiden ja palveluiden yhdistämishaasteesta ja miten onnistutaan ketteröittämään toimintaa niin, että asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin pystytään reagoimaan nopeasti ja laadukkaasti? Helenius ja Hietala pohtivat, miten yritys onnistuu tuottamaan asiakkailleen helpon ja houkuttelevan kokonaisuuden.
Kuuntele podcast, poimi vinkit palvelullistamisen kinkkisiin kysymyksiin:
- Miten palvelullistaminen vaikuttaa suomalaisten yritysten IT-tarpeisiin?
- Miten palvelullistaminen IT-alalla näkyy yritysten arjessa, ja miten ALSO Finland reagoi tähän muutokseen?
- Miten palvelullistaminen muuttaa IT-ammattilaisten työtä ja sen johtamista?
Jakson lopussa paljastuu myös Hans-Mikaelin virallinen intiaaninimi! 😂
Palautetta, ideoita? Kommentoi ja kerro mielipiteesi twiittaamalla meille: @ManpowerGroupFI
Muista seurata IT-työn tulevaisuus -podcastia SoundCloudissa ja iTunesissa! Näin kuulet uudet jaksot ensimmäisten joukossa. Voit myös tilata itsellesi sähköposti-ilmoituksen uusista jaksoista – kaikki vaihtoehdot löytyvät täältä: