Mitä tiedämme työnhakijoiden teknologiamieltymyksistä?

Mitä tiedämme työnhakijoiden teknologiamieltymyksistä?

ManpowerGroup haastatteli 18 000 iältään 18–65-vuotiasta työnhakijaa 24 maasta. Tutkimus antaa vinkkejä siitä, minkälaista kokemusta ihmiset kaipaavat hakiessaan töitä. Saat materiaalin veloituksetta täyttämällä oheisen lomakeen.

Huipputeknologialla varustetut kanavat yhdistettynä ihmisläheisiin kokemuksiin ovat paras yhdistelmä työnhakijoille. Tämä käy ilmi ManpowerGroupin uudesta työnhakijoiden teknologiamieltymyksiä käsittelevästä tutkimuksesta. Kansainvälinen osaajapula on korkeimmalla tasolla 12 vuoteen, kun jopa 45 % työnantajista kokee vaikeuksia täyttää avoimia työpaikkoja. Tarvittavat osaajat ovat nousseet kuskin paikalle, ja työnantajien on tehtävä paljon töitä löytääkseen osaajat ja herättääkseen heidän kiinnostuksensa. ManpowerGroup haastatteli 18 000 iältään 18–65-vuotiasta työnhakijaa 24 maasta. Tutkimus antaa vinkkejä siitä, minkälaista kokemusta ihmiset kaipaavat hakiessaan töitä.

Tutkimuksessa esille tulleita huomioita:

  • Työnhakijat sanovat sosiaalisen median mainosten, älypuhelinsovellusten, virtuaalisten työpaikkamessujen, chat-palveluiden ja kykyarviointien olevan avain uusien työmahdollisuuksien etsimiseen verkossa.
  • Työnhakijat ympäri maailmaa nostavat esiin ihmisten välisen vuorovaikutuksen ja kasvokkain käytyjen haastatteluiden tärkeyden. Vaikka rekrytointiteknologia kehittyy, 26 % työnhakijoista nostaa silti esiin henkilökohtaiset haastattelut parhaana vuorovaikutustapana työnantajien kanssa.
  • Noin 11 % työnhakijoista voidaan tunnistaa HR-teknologioiden aikaisiksi omaksujiksi.
  • Sosiaalisen median mainokset ovat selkeästi tehokkain tapa tavoittaa työnhakijat. Työnhakijoista 31 % on klikannut some-mainoksia. HR-teknologioiden aikaisista omaksujista puolestaan 73 % on klikannut some-mainoksia.


Lataa koko raportti ja lue lisää!

Lataa materiaali