Huipputeknologialla varustetut kanavat yhdistettynä ihmisläheisiin kokemuksiin ovat paras yhdistelmä työnhakijoille. Tämä käy ilmi ManpowerGroupin uudesta työnhakijoiden teknologiamieltymyksiä käsittelevästä tutkimuksesta. Kansainvälinen osaajapula on korkeimmalla tasolla 12 vuoteen, kun jopa 45 % työnantajista kokee vaikeuksia täyttää avoimia työpaikkoja. Tarvittavat osaajat ovat nousseet kuskin paikalle, ja työnantajien on tehtävä paljon töitä löytääkseen osaajat ja herättääkseen heidän kiinnostuksensa. ManpowerGroup haastatteli 18 000 iältään 18–65-vuotiasta työnhakijaa 24 maasta. Tutkimus antaa vinkkejä siitä, minkälaista kokemusta ihmiset kaipaavat hakiessaan töitä.
Tutkimuksessa esille tulleita huomioita:
- Työnhakijat sanovat sosiaalisen median mainosten, älypuhelinsovellusten, virtuaalisten työpaikkamessujen, chat-palveluiden ja kykyarviointien olevan avain uusien työmahdollisuuksien etsimiseen verkossa.
- Työnhakijat ympäri maailmaa nostavat esiin ihmisten välisen vuorovaikutuksen ja kasvokkain käytyjen haastatteluiden tärkeyden. Vaikka rekrytointiteknologia kehittyy, 26 % työnhakijoista nostaa silti esiin henkilökohtaiset haastattelut parhaana vuorovaikutustapana työnantajien kanssa.
- Noin 11 % työnhakijoista voidaan tunnistaa HR-teknologioiden aikaisiksi omaksujiksi.
- Sosiaalisen median mainokset ovat selkeästi tehokkain tapa tavoittaa työnhakijat. Työnhakijoista 31 % on klikannut some-mainoksia. HR-teknologioiden aikaisista omaksujista puolestaan 73 % on klikannut some-mainoksia.
Lataa koko raportti ja lue lisää!