Mihin suuntaan IT-tukipalvelut kehittyvät seuraavien vuosien aikana? Mikä muuttuu ja mikä pysyy ennallaan? Kun IoT ja keinoäly uivat huomaamatta osaksi arkeamme, mitä se tarkoittaa IT-tukipalveluissa?
IT-työn tulevaisuus -podcast-sarjan seitsemännessä jaksossa aiheena on IT-tukipalveluiden tulevaisuus ja vieraana Metsä Groupin Service Owner Ilkka Hämäläinen. Podcastin isäntänä toimii Proservian Veli-Matti Viitanen.
Miten legacy-painolastista päästään yli ja kohti tulevaa?
Monilla organisaatioilla on valtava määrä erilaista IT-legacya, jossa järjestelmät eivät ole riittävän joustavia, kustannustehokkaita tai edes tietoturvallisia. Miten historian jäänteet pitää huomioida, jotta päästään siirtymään kohti uusia ja parempia IT-tukipalveluita?
Hämäläinen ja Viitanen keskustelevat myös loppukäyttäjätuen mittareista. Riittääkö nykyään mittareiksi enää SLA:t ja ratkaisuajat vai pitäisikö keskittyä sen sijaan yhä enemmän asiakastyytyväisyyteen ja käyttäjäkokemukseen? Miten niitä pitäisi mitata ja kehittää?
Podcast tarjoaa näkemystä mm. näistä:
- Millaisten tietoturvakysymysten kanssa IT-tukipalvelut painivat lähitulevaisuudessa?
- Miten IT-tukipalveluiden ulkoistaminen tulee kehittymään seuraavina vuosina?
- Miten hermo kestää älylamppuostoksilla 😂
Podcastissa Ilkka Hämäläinen toteaa myös häpeävänsä, että “vuonna 2017 ollaan tilanteessa, että prosessit ovat näin naurettavia!”
Mistä Ilkka puhuu? Se selviää kuuntelemalla:
Palautetta, ideoita? Kommentoi ja kerro mielipiteesi twiittaamalla meille: @ManpowerGroupFI
Muista seurata IT-työn tulevaisuus -podcastia SoundCloudissa ja iTunesissa! Näin kuulet uudet jaksot ensimmäisten joukossa.
Miltä näyttää tietotyön tulevaisuus? Miten se vaikuttaa IT:n johtamiseen? Mitä mieltä Suomen kovimmat modernin työn asiantuntijat ovat tietotyön lähitulevaisuudesta? Tyydytä tiedonnälkäsi kurkistamalla uunituoreeseen #Tietotyö2018-raporttiimme. Voit ladata sen tästä: